استفاده از روغن موتور زانتیا در تولید دستمال کاغذی!!

نقطه ریزش حداقل دمایی است که در آن روانکار در هنگام سرد شدن به جریان خود ادامه می دهد.

در زیر نقطه ریزش روغن تمایل به “ضخیم شدن” دارد و دیگر آزادانه جریان ندارد.

نقطه اشتعال حداقل دمایی است که در آن بخارات روان کننده با هوا مخلوط شده و به تدریج در یک ظرف آزمایشگاهی استاندارد گرم می شود، با نزدیک شدن به شعله مشتعل می شود.

این ویژگی و همچنین برای تعریف محدودیت‌های استفاده و اقدامات احتیاطی در جابجایی یا ذخیره‌سازی نیز به عنوان نشانه‌ای از آلودگی احتمالی سوخت‌ها (که نقطه اشتعال کمتر از روان‌کننده‌ها دارند) مفید است.

روغن موتور زانتیا روان کننده از چه چیزی ساخته شده است؟ روغن پایه یک ماده حلال با خاصیت روان کنندگی که مواد افزودنی در آن حل می شود.

روغن پایه می‌تواند منشأ معدنی، مصنوعی (به‌دست‌آمده از روش‌های سنتز نفتی یا شیمیایی) یا احیا شده (مشتق‌شده از تصفیه صنعتی روغن‌های پسماند) باشد.

افزودنی ها، یعنی مجموعه ای از مواد شیمیایی لازم برای عملکرد روان کننده و تعیین مشخصات آن (API، ACEA، سازندگان، و غیره).

بهبود دهنده های ویژگی های رئولوژیکی، مجموعه ای از مواد که بر روی ویژگی های فیزیکی روان کننده (ویسکوزیته، I.V.، و غیره) اثر می کنند.

روغن

هنگام خرید روغن موتور به مشخصات روی بسته بندی که نشان دهنده عیار آن است و همچنین اختصاراتی که هر روغن با آن طبقه بندی می شود توجه کنید.

هرگز مشخصات ارائه شده توسط سازنده موتورسیکلت خود را فراموش نکنید، زیرا رفتن به مسیر خود مطلقاً توصیه نمی شود.

بنابراین، همیشه بهتر است دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری را دنبال کنید.

مخفف هایی که به طور کلی پیدا می کنیم دو نوع هستند: JASO ژاپنی (سازمان استانداردهای خودروی ژاپن) که روغن های مناسب برای استفاده در موتورهای 4 زمانه با کلاچ مرطوب را تعریف می کند و به MA/MA2 تقسیم می شود (که ضرایب اصطکاک مختلف را مشخص می کند).

MB که روغن مناسب برای موتورهای اسکوتر و موارد مشابه بدون کلاچ مرطوب را مشخص می کند.

این مشخصات در بسیاری از انواع روغن علاوه بر API (موسسه نفت آمریکا) یافت می شود که انواع و کیفیت روغن ها را بر اساس دو حرف مانند SG/SJ/SL شناسایی می کند که S مخفف روغن مناسب برای موتورهای بنزینی و G است.

/J/L کیفیت آن را نشان می دهد. از سال 2002، تولیدکنندگان ژاپنی فقط و به طور انحصاری روغن هایی را درخواست کرده اند که الزامات MA را در موتورهای خود برآورده کنند.

یک ملاحظه روغن خودرو اغلب به جای یکدیگر برای موتورهای موتورسیکلت استفاده می شود.

این یک قانون اشتباه است: روغن خودرو می تواند حاوی مواد افزودنی باشد تا اصطکاک را در مقادیر بیش از حد به حداقل برساند.

در ماشین خشک کار می کنند. بنابراین، استفاده از روغن موتور منحصراً برای موتورسیکلت یک قانون خوب است.

همچنین مراقب روغن هایی با افزودنی های “معجزه آسا” باشید آنها اغلب بیشتر محصول دفتر بازاریابی هستند تا یک راه حل واقعی.