سیستم تهویه ساینا جان یک راننده هندی را گرفت

در واقع طراحی سیستم تهویه ساینا  برای هر مدل خودرو سه سال طول می کشد. این زمان برای طراحی و بهینه سازی کانال های تهویه و دریچه های کامپیوتر استفاده می شود.

مدل های کامپیوتری سه بعدی و شبیه سازی جریان هوا برای کمک به پیش بینی چگونگی حرکت هوا در داخل خودرو استفاده می شود

در زیر پنج اشتباه رایج و چند نکته در مورد چگونگی استفاده بیشتر از تهویه مطبوع خودرو آورده شده است:
1) به محض سوار شدن به ماشین، تهویه مطبوع را به حالت انفجار کامل در می آورید: در تابستان، زمانی که ماشین در آفتاب است، دمای داخل آن می تواند تا 60 درجه افزایش یابد.

اگر چند روش آسان را دنبال کنید، حدود نیم ساعت دیگر دما به 25 درجه کاهش می یابد. یکی از رایج ترین اشتباهات این است که فوراً تهویه مطبوع را در حالت انفجار کامل قرار دهید.

تهویه

آنجل سوارز از مرکز فنی SEAT توصیه می‌کند: «ابتدا، قبل از اینکه وارد ماشین شوید، درهای ماشین را باز کنید و شیشه‌ها را کمی پایین بیاورید و تهویه هوا را روشن کنید .

با این دستور ساده می توانید دمای داخلی خودرو را به طور طبیعی کاهش دهید. وقتی ماشین تهویه می شود، می توانید وارد شوید، درها و پنجره ها را ببندید و تهویه هوا را روشن کنید.

2) چرخش را روشن نگه می‌دارید: این یکی دیگر از اشتباهات کلاسیک است که مردم مرتکب می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند یخ زدگی پنجره‌ها را حفظ می‌کند. در عوض، سوارز توصیه می کند که تهویه مطبوع را در وضعیت خودکار نگه دارید تا گردش هوا روان تر و کارآمدتر شود.

3) اگر صبح خنک است، تهویه مطبوع اصلا روشن نمی شود: گاهی اوقات صبح ها می توانند خنک باشند. با وجود این، ایده خوبی است که تهویه مطبوع را روشن نگه دارید، زیرا به این ترتیب می توانید از مه آلود شدن شیشه ها در هنگام شروع به افزایش دمای هوای بیرون جلوگیری کنید.

4) نازل ها به هم نخورده اند: اغلب می شنوید که مردم می گویند “آیا تهویه مطبوع را روشن می کنید”. با این حال، این اغلب به دلیل دما نیست، بلکه به دلیل نحوه گردش هوا در ماشین است.

برای دستیابی به گردش یکنواخت هوا، نازل ها باید به سمت بالا هدایت شوند، نه به سمت صورت مسافران. با این روش ساده، هوا بهتر در خودرو گردش می کند و هر مسافری می تواند از هوای خنک لذت ببرد.

5) عدم نگهداری کولر: مانند روغن، لاستیک یا روغن ترمز، کولر نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. بهتر است هر 15000 یا 20000 کیلومتر فیلتر کولر گازی را تعویض کنید تا جریان و شدت کولر گازی خراب نشود.

مهم است که تأثیر گرما را دست کم نگیرید. به گفته کارشناس SEAT، راننده در دمای 35 درجه 20 درصد کندتر از دمای 25 درجه واکنش نشان می دهد. این اثر همان است که اگر غلظت الکل خون حدود 0.5 گرم در لیتر باشد. به همین دلیل خنک نگه داشتن خودرو و تهویه مناسب بسیار مهم است.